Master Leren en Innoveren
Courses
Module 5 - Impact van onderwijsinnovaties - 23-24
Description
Welkom bij module 5! In deze module gaan we aan de slag met Impact van onderwijsinnovaties. Je rondt in deze module je dataverzameling af en levert aan het eind van de module een compacte thesis in waarin je verslag doet van je onderzoek, duidelijk maakt wat de impact van je onderzoek is en zal zijn en waarin je reflecteert op de rollen van praktijkonderzoeker en boundary crosser. Je bouwt in deze module voort op het werk van al de eerdere modules en komt tot een conclusie en een logisch daaruitvolgende keuze voor een type boundary object. In module 6 werk je jouw type boundary object uit. In de skillslabs 1,2 en 3 en de OWP staat impact en boundary crossing centraal, daarnaast begeleiden we op het proces van het afronden van het onderzoeksverslag en de reflectie door middel van een sessie academische taalvaardigheid en formatieve feedbackmomenten. In de open space is er zoals gewoonlijk ruimte om de laatste vragen te stellen voor het inleveren van je toetsproduct. In de OWP ga je zelf boundary crossen door op werkbezoek te gaan bij een collega student. Er is in deze module naast de ingeplande skillslabs en de OWP ruimte ingepland om zelfstandig aan je toetsproduct te werken. Peerfeedback speelt in deze fase een belangrijke rol.
Module 4 - Onderzoek in actie - 23-24
Description
Module 4: Onderzoek in actie
In module 4 construeer je de instrumenten voor je onderzoek op basis van je theoretisch kader en de methodesectie van module 3. Je test de instrumenten en gaat daar je (eerste) data mee verzamelen voor een analyse in de onderzoekswerkplaats. Na de analyse schrijf je een aanzet voor je resultatenparagraaf. Daarnaast scherp je het eerste deel van jouw uiteindelijke compacte masterthesis in een iteratief proces aan. Door een bezoek aan een internationaal georiënteerd symposium krijg je een beeld hoe anderen praktijkgericht onderzoek uitvoeren, waarna je deze inzichten meeneemt in het vervolgtraject van je onderzoek. In de onderzoekswerkplaats is tevens aandacht voor wat het van jou vraagt om praktijkgericht te onderzoeken. Je ervaringen met dataverzameling vormen hiervoor de basis. Je sluit module 4 af met een inleiding, theoretisch kader, een complete methodeparagraaf, een eerste analyse van de resultaten en een reflectie op het onderzoeken van de praktijk.
Module 1 - Verkenning van innovatievraagstuk - 23-24
Description
In de eerste module “Verkenning Innovatievraagstuk” staat het ontwikkelen van inzicht in de leertheorieën met het oog op de aanscherping van het innovatie- of verandervraagstuk centraal.
In de eerste module verkennen we gezamenlijk onderwijskundige en leerpsychologische theorieën, dit om een duidelijk kader om je innovatie te krijgen. Tijdens de onderzoekswerkplaats gaan we het vraagstuk verkennen: wat is er precies aan de hand? Is dit ook daadwerkelijk het vraagstuk? Welke theorieën horen hierbij? Je maakt dus even pas op de plaats om naar een onderwijsvernieuwing in jouw onderwijs te kijken en goed te analyseren wat er aan de hand is. Dit doe je samen met je peers in de opleiding maar ook met je collega’s van je werk. In het tweede deel van de module ga je op basis van verkenning van het vraagstuk de theorie verder verdiepen. Aan het einde van de module heb je een daadwerkelijk beeld van de vraag achter het vraagstuk.
Module 3 - Innovatieanalyse - 22-23
Description
Module 2 - Veranderkunde - 22-23
Description
In de eerste module “Verkenning Innovatievraagstuk” staat het ontwikkelen van inzicht in de leertheorieën met het oog op de aanscherping van het innovatie- of verandervraagstuk centraal.
In de eerste module verkennen we gezamenlijk onderwijskundige en leerpsychologische theorieën, dit om een duidelijk kader om je innovatie te krijgen. Tijdens de onderzoekswerkplaats gaan we het vraagstuk verkennen: wat is er precies aan de hand? Is dit ook daadwerkelijk het vraagstuk? Welke theorieën horen hierbij? Je maakt dus even pas op de plaats om naar een onderwijsvernieuwing in jouw onderwijs te kijken en goed te analyseren wat er aan de hand is. Dit doe je samen met je peers in de opleiding maar ook met je collega’s van je werk. In het tweede deel van de module ga je op basis van verkenning van het vraagstuk de theorie verder verdiepen. Aan het einde van de module heb je een daadwerkelijk beeld van de vraag achter het vraagstuk.
2022-2023 Afstudeertraject Master Leren & Innoveren
Description
In de eerste module “Verkenning Innovatievraagstuk” staat het ontwikkelen van inzicht in de leertheorieën met het oog op de aanscherping van het innovatie- of verandervraagstuk centraal.
In de eerste module verkennen we gezamenlijk onderwijskundige en leerpsychologische theorieën, dit om een duidelijk kader om je innovatie te krijgen. Tijdens de onderzoekswerkplaats gaan we het vraagstuk verkennen: wat is er precies aan de hand? Is dit ook daadwerkelijk het vraagstuk? Welke theorieën horen hierbij? Je maakt dus even pas op de plaats om naar een onderwijsvernieuwing in jouw onderwijs te kijken en goed te analyseren wat er aan de hand is. Dit doe je samen met je peers in de opleiding maar ook met je collega’s van je werk. In het tweede deel van de module ga je op basis van verkenning van het vraagstuk de theorie verder verdiepen. Aan het einde van de module heb je een daadwerkelijk beeld van de vraag achter het vraagstuk.
Module 1 - Verkenning innovatievraagstuk - 22-23
Description
In de eerste module “Verkenning Innovatievraagstuk” staat het ontwikkelen van inzicht in de leertheorieën met het oog op de aanscherping van het innovatie- of verandervraagstuk centraal.
In de eerste module verkennen we gezamenlijk onderwijskundige en leerpsychologische theorieën, dit om een duidelijk kader om je innovatie te krijgen. Tijdens de onderzoekswerkplaats gaan we het vraagstuk verkennen: wat is er precies aan de hand? Is dit ook daadwerkelijk het vraagstuk? Welke theorieën horen hierbij? Je maakt dus even pas op de plaats om naar een onderwijsvernieuwing in jouw onderwijs te kijken en goed te analyseren wat er aan de hand is. Dit doe je samen met je peers in de opleiding maar ook met je collega’s van je werk. In het tweede deel van de module ga je op basis van verkenning van het vraagstuk de theorie verder verdiepen. Aan het einde van de module heb je een daadwerkelijk beeld van de vraag achter het vraagstuk.
MLI Opleidingscommissie
Description
Hier vind je alle documenten, mededelingen terug vanuit de MLI opleidingscommissie.
2021 - 2022 Effectief Innoveren - semester 2
Description
Dit is de digitale leeromgeving van de course Effectief Innoveren, het tweede semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In de voorgaande course was de aandacht gericht op leerprocessen en het ontwerpen van leerpraktijken. In de course Effectief Innoveren wordt ingegaan op implementatievraagstukken en op veranderingsprocessen in onderwijsorganisaties.
2021 - 2022 Betekenisvol Leren - semester 1
Description
De course Betekenisvol Leren omvat het studieprogramma van het eerste semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. Inzicht verwerven in leren en leerprocessen en het toepassen van die inzichten bij het ontwerpen van leerpraktijken zijn de belangrijkste doelstellingen.
2021 - 2022 Afstudeertraject MLI / MT - semester 3 en 4
Description
Dit is de digitale leeromgeving voor het afstudeertraject, ofwel het derde en vierde semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In het derde semester wordt dieper ingegaan op het ontwerp en de implementatie van innovatieve leerpraktijken en wordt het onderzoeksontwerp ontwikkeld. In het vierde semester wordt het onderzoek uitgevoerd en de masterthesis geschreven.
Effectief Innoveren - MLI 20/21
Description
Dit is de digitale leeromgeving van de course Effectief Innoveren, het tweede semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In de voorgaande course was de aandacht gericht op leerprocessen en het ontwerpen van leerpraktijken. In de course Effectief Innoveren wordt ingegaan op implementatievraagstukken en op veranderingsprocessen in onderwijsorganisaties.
Afstudeertraject/MT - cohort MLI 19/20
Description
Dit is de digitale leeromgeving voor het afstudeertraject, ofwel het derde en vierde semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In het derde semester wordt dieper ingegaan op het ontwerp en de implementatie van innovatieve leerpraktijken en wordt het onderzoeksontwerp ontwikkeld. In het vierde semester wordt het onderzoek uitgevoerd en de masterthesis geschreven.
Betekenisvol Leren - MLI 20/21
Description
De course Betekenisvol Leren omvat het studieprogramma van het eerste semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. Inzicht verwerven in leren en leerprocessen en het toepassen van die inzichten bij het ontwerpen van leerpraktijken zijn de belangrijkste doelstellingen.
Effectief Innoveren - MLI 19/20
Description
Het college van OD1 zal hier op 14 feb worden geplaatst. Ter voorbereiding op die dag graag in het afzonderlijke forum je eerste ideeën over het evaluatieplan plaatsen.
Afstudeertraject/MT - cohort Diploma in April 2020
Description
Dit is de digitale leeromgeving voor het afstudeertraject, ofwel de laatste fase van het semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. Deze omgeving is voor de groep studenten die voor april 2020 willen afstuderen.
Afstudeertraject/MT - cohort MLI18/19
Description
Dit is de digitale leeromgeving voor het afstudeertraject, ofwel het derde en vierde semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In het derde semester wordt dieper ingegaan op het ontwerp en de implementatie van innovatieve leerpraktijken en wordt het onderzoeksontwerp ontwikkeld. In het vierde semester wordt het onderzoek uitgevoerd en de masterthesis geschreven.
Betekenisvol Leren - MLI 19/20
Description
De course Betekenisvol Leren omvat het studieprogramma van het eerste semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. Inzicht verwerven in leren en leerprocessen en het toepassen van die inzichten bij het ontwerpen van leerpraktijken zijn de belangrijkste doelstellingen.
Afstudeertraject - MLI2016 - EXT8
Description
Dit is de digitale omgeving voor het afstudeertraject, ofwel het derde en vierde semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In het derde semester wordt dieper ingegaan op het ontwerp en de implementatie van innovatieve leerpraktijken en ontwikkel je het onderzoeksontwerp voor je masterthesis. In het vierde semester voer je het onderzoek uit en schrijf je de masterthesis.
Afstudeertraject/MT - MLI 2017 - EXT9
Description
Dit is de digitale omgeving voor het afstudeertraject, ofwel het derde en vierde semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In het derde semester wordt dieper ingegaan op het ontwerp en de implementatie van innovatieve leerpraktijken en ontwikkel je het onderzoeksontwerp voor je masterthesis. In het vierde semester voer je het onderzoek uit en schrijf je de masterthesis.
Betekenisvol Leren - MLI 18/19
Description
De course Betekenisvol Leren omvat het studieprogramma van het eerste semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. Inzicht verwerven in leren en leerprocessen en het toepassen van die inzichten bij het ontwerpen van leerpraktijken zijn de belangrijkste doelstellingen.
Effectief Innoveren - MLI 18/19
Description
Dit is de digitale leeromgeving van de course Effectief Innoveren, het tweede semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In de voorgaande course was de aandacht gericht op leerprocessen en het ontwerpen van leerpraktijken. In de course Effectief Innoveren wordt ingegaan op implementatievraagstukken en op veranderingsprocessen in onderwijsorganisaties.
Betekenisvol Leren - MLI 2017 - EXT9
Description
De course Betekenisvol Leren omvat het studieprogramma van het eerste semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. Inzicht verwerven in leren en leerprocessen en het toepassen van die inzichten bij het ontwerpen van leerpraktijken zijn de belangrijkste doelstellingen.
Effectief Innoveren - MLI 2016 - EXT8
Description
Dit is de digitale leeromgeving van de course Effectief Innoveren, het tweede semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In de voorgaande course was de aandacht gericht op leerprocessen en het ontwerpen van leerpraktijken. In deze course Effectief Innoveren wordt ingegaan op implementatievraagstukken en op veranderingsprocessen in onderwijsorganisaties.
Effectief Innoveren - MLI 2017 - EXT9
Description
Dit is de digitale leeromgeving van de course Effectief Innoveren, het tweede semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In de voorgaande course was de aandacht gericht op leerprocessen en het ontwerpen van leerpraktijken. In de course Effectief Innoveren wordt ingegaan op implementatievraagstukken en op veranderingsprocessen in onderwijsorganisaties.
Team Masteropleiding Leren & Innoveren
Description
Deze omgeving is uitsluitend bedoeld voor het docententeam van de masteropleiding. Hier zijn alle relevante documenten te vinden en alle interactie en communicatie over het onderwijs wordt hierin ondersteund.
Inleverboxen masteropleiding Leren & Innoveren
Description
In deze omgeving bevinden zich alle inleverboxen voor de verschillende producten, inclusief de bijbehorende boxen waarin herkansingen kunnen worden ingeleverd.
Zandbak
Description
Deze course betreft een dummy van een course Betekenisvol Leren of Effectief Innoveren uit het eerstejaar en heeft als doel om te experimenteren met functionaliteiten ten behoeve van de digitale omgeving ten behoeve van de doorontwikkeling van curriculumonderdelen van de masteropleiding.
Betekenisvol Leren - MLI 2014 - EXT6
Description
De course Betekenisvol Leren omvat het studieprogramma van het eerste semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. Inzicht verwerven in leren en leerprocessen en het toepassen van die inzichten bij het ontwerpen van leerpraktijken zijn de belangrijkste doelstellingen.
Afstudeertraject - MLI 2014 - EXT6
Description
Dit is de digitale leeromgeving voor het afstudeertraject, ofwel het derde en vierde semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In het derde semester wordt dieper ingegaan op het ontwerp en de implementatie van innovatieve leerpraktijken en wordt het onderzoeksontwerp ontwikkeld. In het vierde semester wordt het onderzoek uitgevoerd en de masterthesis geschreven.
Effectief Innoveren - MLI 2014 - EXT6
Description
Dit is de digitale leeromgeving van de course Effectief Innoveren, het tweede semester van de masteropleiding Leren & Innoveren. In de voorgaande course was de aandacht gericht op leerprocessen en ontwerpen van leerpraktijken. In deze course Effectief Innoveren wordt ingegaan op implementatievraagstukken en op veranderingsprocessen in onderwijsorganisaties.